Call Forwarding

Met deze dienst kan je automatisch inkomende oproepen doorschakelen naar een andere vaste telefoon of gsm in België.

Waarom?

  • Soepel: je correspondent heeft altijd iemand aan de lijn, zelfs wanneer je niet persoonlijk kan antwoorden. 
  • Eenvoudig: je kiest zelf of je systematisch of selectief oproepen wil doorschakelen. Activeren en desactiveren kan met één telefoontje.

Tarieven

Alle (des)activeringen zijn gratis. Je betaalt de prijs van de doorgeschakelde oproep van je vaste telefoon naar het doorschakelnummer. Je correspondent betaalt enkel de oproep naar je vaste lijn.

Hoe gebruiken?

Systematische doorschakeling:

Je kan alle inkomende oproepen doorschakelen:

  • Naar je voicemail
  • Naar een ander telefoonnummer

Selectieve doorschakeling:

Je kan de inkomende oproepen doorschakelen wanneer je al in gesprek bent, wanneer je Livebox uitgeschakeld is of wanneer je niet antwoordt.

Goed om weten

Als je verschillende doorschakelingen hebt geactiveerd, dan gelden de volgende voorrangsregels:

  1. Systematische doorschakeling
  2. Doorschakeling naar Voice Mail
  3. Doorschakeling naar een ander nummer

Call ID

Weet je graag wie je belt voor je de telefoon opneemt? Wil je je eigen nummer verbergen? Het kan allemaal met Call ID!

Waarom?

Transparant: je weet meteen wie je belt.

Tarieven

Deze dienst is gratis.

Voor wie?

  • Oproep per oproep: vorm #31# gevolgd door het volledige nummer van je correspondent. Druk daarna op "Bellen".
  • Permanent: activeer de dienst in je Klantenzone.

Opgelet: als je dit doet, zal je niet meer zien wie je belt. En als je een sms'je verstuurt, verschijnt je nummer altijd op het scherm van de gsm van je correspondent.

Voice Mail

Voice Mail is jouw persoonlijk en gratis antwoordapparaat: je correspondent wordt automatisch naar deze dienst doorgeschakeld als je niet beschikbaar bent. Je correspondent hoort je welkomstbericht en kan een bericht inspreken.

Waarom?

Gratis: Voice Mail wordt gratis geactiveerd. Als je nieuwe berichten ontvangt, word je daar met een sms'je van op de hoogte gebracht. Zonder extra kosten.

Tarieven

Gratis voor alle Mobistar-klanten, als je in België bent. Als je in het buitenland belt naar je voicemail, dan betaal je de prijs van een oproep in roaming.

Hoe activeren?

Voice Mail wordt automatisch geactiveerd.

Hoe gebruiken?

Een oproep gemist? Bel naar 5555 en volg de instructies.
Om je voicemail vanaf een andere telefoon te beluisteren:

  • Je bent in België: bel naar 0495 95 55 50.
  • Je bent in het buitenland en belt met een gsm: +32 495 95 55 50.
  • Je bent in het buitenland bent en belt met een vaste telefoon: vervang het plusteken door het internationale toegangsnummer (meestal 00).

Hoe instellen?

Klik hier of bel naar 5555 en volg de instructies.

Second Call

Gemiste oproepen behoren voortaan tot het verleden. Met deze dienst beantwoord je een tweede oproep of bel je een andere persoon terwijl je verbonden blijft met je correspondent.

Waarom?

Efficiënt: je mist geen enkele oproep meer en je kan met drieën bellen.

Tarieven

Deze dienst is gratis voor Mobistar Internet + Voice-abonnees.

Hoe activeren?

Je kan deze dienst (des)activeren via de Klantenzone.

Hoe gebruiken?

Je zal een signaal horen wanneer je een tweede oproep ontvangt. Bovendien verschijnt het bericht ‘Tweede oproep' of ‘Oproep wachtende' op het scherm van je gsm.