CO2 neutraal

Mobistar streeft permanent naar een vermindering van zijn ecologische voetafdruk. Het netwerk van Mobistar is voortaan CO2-neutraal. Mobistar laat zijn klanten dus een neutraal mobiel leven leiden wat betreft de uitstoot van broeikasgassen.
Meer info

Ons nieuwe netwerk? Da’s supersnel!

Onafhankelijke tests meten regelmatig de kwaliteit van ons netwerk en van de netwerken van de andere operatoren.
Uit de recentste vergelijkende tests blijkt dat de kwaliteit van ons netwerk uitstekend is, en dus in lijn met onze ambities.
Meer informatie…

Geografische dekking

Ons basisprincipe is eenvoudig: je moet overal en op ieder moment onder optimale omstandigheden kunnen bellen en internetten.

Dankzij een omvangrijk mobiel netwerk dekt Mobistar tegenwoordig 99.5% van de bevolking buitenshuis, en meer dan 92.2% van de bevolking binnenshuis op vlak van stemverkeer, hoge-snelheid dataverkeer én video-oproepen.

  • 99.5%
    van de bevolking
    Zeer hoog mobiel debiet buiten gebouwen
  • 92.2%
    van de bevolking
    Zeer hoog mobiel debiet binnen gebouwen

Dekking in België

Mobistar investeert in het netwerk voor een betere dekking en sneller mobiel internetten.

Ontdek de dekking van het netwerk

Test de dekking op je adres

Dekking in het buitenland

Je bent altijd bereikbaar, ook in het buitenland. Met Mobistar kan je overal ter wereld bellen en gebeld worden, dat wil zeggen in alle landen waarmee Mobistar een roamingovereenkomst heeft afgesloten. En je kan uiteraard vanuit België naar het buitenland bellen.

Dekking van het Mobistar netwerk in België

Het nieuwe supersnelle netwerk van Mobistar

Zo blijkt uit de resultaten van de recentste vergelijkende studies
Bellen
Kwaliteit telefoongesprekken (1)
3,21
2,82
2,59
Percentage mislukte
oproepen
0,48%
1,29%
3,29%
Percentage onderbroken
oproepen in gesprek
0,28%
0,17%
0,13%
Totaal percentage geslaagde oproepen (2)
99,2%
98,5%
96,6%
Metingen uitgevoerd tussen 2 mobiele telefoons op hetzelfde netwerk (van Mobistar naar Mobistar, Proximus naar Proximus en Base naar Base).
(1) POLQA-methode om de kwaliteit van telefoongesprekken te meten – Hoe dichter bij 4, hoe beter de kwaliteit van de telefoongesprekken.
(2) Combinatie van het percentage geslaagde oproepen en van het percentage oproepen die niet onderbroken werden in gesprek.
Snelheid van het mobiele internet
Een bestand ontvangen
16 Mbps
9 Mbps
21 Mbps
10 Mbps
13 Mbps
10 Mbps
Een bestand verzenden
9 Mbps
2 Mbps
11 Mbps
2 Mbps
7 Mbps
2 Mbps
Dekking

Deze cijfers zijn de resultaten van de laatste vergelijkende testen, uitgevoerd door onafhankelijke organisatie Commsquare. De testen zijn uitgevoerd in steden en de belangrijkste snelwegen die hen verbinden. Deze steden zijn vooraf bepaald  voor alle marktdeelnemers.

Buitenshuis (1)
89,9%
99,9%
77,0%
99,9%
78,8%
99,9%
Binnenshuis (1)
72,3%
92,8%
57,0%
86,6%
52,9%
79,8%
(1) Dekking op basis van 5.000km die afgelegd werd tijdens de Drive Test in 16 steden (Antwerp, Brussels, Charleroi, Gent, Luik, Aalst, Bornem, Brugge, Coast, Hasselt, Kortrijk, Leuven, Marche-en-Famenne, Mechelen, Bergen, Namur ) en belangrijke autostrades.

Nieuws & ontwikkelingen

Ultra geconnecteerde festivalgangers

Zomer en muziek, het een gaat niet zonder het andere! Bewijs daarvan? De vele zomerfestivals vol magische momenten die jullie massaal online gedeeld hebben. Het zijn de Mobistar-klanten die het meeste gegevens hebben uitgewisseld. Of het nu vanop Werchter, Tomorrowland of vanop Pukkelpop was, elke dag werden er tienduizenden sms'jes en megabytes (MB) verstuurd. En jij? Heb jij foto's, sms'jes of filmpjes verstuurd of ontvangen?

Lees meer >

4G smartphones: het advies van onze experts

Wie 4G zegt, zegt 4G-smartphones. Ontdek de top 10 van onze 2 experts, Nicolas Regout en Nicolas Stragier.

Lees meer >

Switch van operator. Jean-Marc vertelt zijn verhaal

Jean-Marc Zanette is onlangs overgeschakeld op Mobistar. Hij vertelt ons waarom en wat er voor hem sindsdien is veranderd.

Lees meer >

Laat je vervoeren doorheen Brussel en de wereld vanop je smartphone

Een taxi bellen of een kamer in een B&B boeken met slechts enkele vingerbewegingen? Dat is voortaan mogelijk dankzij twee trending apps beschikbaar voor op je smartphone: eCab en airbnb.

Lees meer >

Kwaliteitsindicatoren

Informatie over de kwaliteit van de door Mobistar geleverde diensten.

Volgens artikel 113 van de wet van 13 juni 2005 betreffende elektronische communicatie, zijn de providers verplicht om op hun website actuele informatie te geven over de kwaliteit van de diensten.

We meten de kwaliteit van het netwerk op de volgende twee punten:

  • De blokkeringskans: het percentage oproepen dat niet beantwoord kon worden om redenen die verband houden met het netwerk van de provider.
  • De verbrekingskans: het percentage oproepen dat tijdens de verbinding verbroken werd.

Meetresultaten

Oktober 2013 - Maart 2014

Blokkeringskans
Verbrekingskans
  • zeer slecht
    > 4 %
  • slecht
    > 3-4 %
  • middelmatig
    > 2-3 %
  • goed
    > 1-2 %
  • uitstekend
    > 0-1 %